300c | سيصد سي 300c | سيصد سي .

300c | سيصد سي

معرفي ۶ روستاي ناشناخته ايران

به گزارش گويش اس ام اي: سرزمين ما ايران كشوري بي نظير و زيبا است كه جاذبه‌هاي طبيعي و تاريخي بسيار زيادي را دارد. روستا به روستا، شهر به شهر، تاريخچه‌ي درخشان و طولاني را دارد كه مثل يك خورشيد در سراسر خاورميانه مي‌درخشد. با توجه به تمام شهرها و روستاهاي شناخته شده، روستاها و جاهاي گردشگري و تاريخي ناشناخته‌ي بسيار زيادي وجود دارد كه حتي نامي هم از آنها شنيده نشده است، و احتمالا به آنجا سفر نكرده‌ايد.

روستاي هجيج

كي از روستاهاي ناشناخته زيباي ايران كه همه خانه‌هاي آن از سنگ ساخته شده و حتي از يك آجر در ساخت آن استفاده نشده است، روستاي هجيج مي‌باشد كه در پاوه واقع شده است. بهتر است بدانيم كه اين روستا داراي آبشار بل بوده كه به خاطر آب معدني شفابخش آن بسيار معروف مي‌باشد.

روستاي هجيج

 

روستاي سهولان

يكي ديگر از روستاهاي ناشناخته ايران روستاي سهولان مي‌باشد كه در شهرستان مهاباد از آذربايجان‌غربي واقع شده است. كه اين روستا داراي قلعه‌ها و مساجد قديمي، چشمه‌هاي خروشان، باغ‌هاي ميوه پربار و غار معروفي است كه قايق سواري در دالان‌هاي تو در توي آن دنيايي از لذت و شگفتي را براي گردشگران به همراه خود دارد.

روستاي سهولان

 

روستاي آتشگاه

روستاي آتشگاه از توابع بخش مركزي لردگان در استان چهارمحال بختياري يكي ديگر از روستاهاي ناشناخته ايران مي‌باشد، كه قدمت اين روستا به دوره قاجار برمي‌گردد. و يكي از جذاب‌ترين مكان‌هاي گردشگري چهارمحال و بختياري مي‌باشد كه داراي درختان كهنسال بلوط و گردو و بنه زيادي مي‌باشد. كه كوه‌هاي شورم جلا و دريك در حنوب و شمال اين روستا قرار دارند، و وجود همين كوه‌هاي آهكي باعث شده است غارها و آبشارهاي متعددي در اين روستا به وجود آيد.

روستاي آتشگاه

 

روستاي ايستا

يكي ديگر از روستاهاي ناشناخته ايران روستاي ايستا است، كه در اين روستا از امكانات جديد خبري نيست، و مردمان آن بدون گاز، برق، آب لوله كشي زندگي مي‌كنند. كه در شرق طالقان واقع شده است. جالب است بدانيم كه در اين روستا ديگر ردپايي از ماشين وجود ندارد.

روستاي ايستا

 

روستاي تاريخي كشه

همچنين در ادامه معرفي روستاهاي ناشناخته با روستاي تاريخي كشه آشنا مي‌شويم كه در ۳۵۵ كيلومتري نطنز واقع شده است، و داراي جاذبه‌هاي گردشگري بسيار زيبايي مي‌باشد و از نكته‌هاي قابل توجه اين روستا اين است كه رودخانه‌اي بسيار زيبا از ميان آن مي‌گذرد و داراي درختان گردو، گيلاس، بادام، سيب، زردآلو، هلو، گلابي، آلو، آلبالو و انگور مي‌باشد كه به زيبايي آن دو چندان افزوده است.

روستاي تاريخي كشه

 

روستاي دركش

كي ديگر از روستاهاي ناشناخته روستاي دركش مي‌باشد كه از توابع بخش مركزي شهرستان مانه و سملقان مي‌باشد. داراي قدمتي نزديك ۲۰۰ سال است كه چشمه‌هاي آب فراواني در آن وجود دارد و بسيار خوش آب و هوا مي‌باشد. يكي از نكته‌هاي مهم و قابل توجه ديگر اين روستا اين است كه بنا بر عقيده بسياري از گياه‌شناسان اين روستا گنجينه‌اي كم‌نظير از گياهان دارويي مي‌باشد. به طوري كه ۳۸۰ گونه گياه دارويي در اين روستا شناسايي شده است.

روستاي دركش

 

نوشته معرفي ۶ روستاي ناشناخته ايران اولين بار در جهانگرد. پديدار شد.

http://جهانگرد.com/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%db%b6-%d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%aa%d8%a7%db%8c-%d9%86%d8%a7%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d9%87-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86/

راهبري نوشته‌ها


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۳۱:۵۴ توسط:admin موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :